Er wordt steeds vaker over geklaagd: ageism (leeftijdsdiscriminatie bekt minder lekker), dat dan vooral vrouwen treft. Die mogen boven de 50 niet meer met hun ouwe kop op het podium, op tv of in de reclame. Je kunt zelfs te oud zijn voor een anti-aging reclame! Al maakte Dove daar wel meteen een campagne over.

Kijk bij een vrouw naar haar borsten, niet naar haar leeftijd (?!)

Want -dat is waar – er zijn gelukkig ook tegengeluiden; celebs en reclamemakers die uitdragen dat je na je 50ste niet onder een steen hoeft weg te kruipen. Dus dat je bij een vrouw naar haar borsten moet kijken, niet naar haar leeftijd (?!) dat de rijpere vrouw ook best een lekker jonge vriend mag hebben, als ze er maar geen tabac bij rookt! En ja, er zijn zelfs vrouwen die -net als het 56-jarige mature model Nicola Griffin – blij zijn met hun leeftijd!

Uiteindelijk wordt niemand er jonger op. Dus niet zeuren.

Ach, leeftijd is de grote gelijkmaker; zoals de organisatie Age Concern (die zich inzet voor de belangen van 50plussers) stelt: uiteindelijk wordt niemand er jonger op. Dus niet zeuren. Als Mick zich mag vermaken met een 25-jarige, mag Madonna dat ook.  Dan gaan we haar niet beledigen. Om met Cher te spreken: Doe niet zo belachelijk, een echte vrouw is nooit te oud!

De Best Before Date campagne verdient speciale vermelding met deze fijne spot, waarin -voor het gemak- iedereen zijn houdbaarheidsdatum meteen maar krijgt getatoeëerd.

 

Schrijf je in voor de ultieme survivalgids voor het leven na de 50

Geen garanties dat je het overleeft, maar een avontuur wordt het zeker!